Strokovni članki

April 6, 2017

Elektronksa napotnica

Spremembe,  ki se dogajajo v zdravstvu, se dogajajo kontinuirano izza kolisja. Brez tega, da bi kdo upošteval mnenja izvajalcev in državljanov. Novinarji izkoriščajo  dogodke v zdravstvo v prid političnih taktirk, ki jih vodijo. Nepomembni dogodki, ki prikrivajo dogajanja v ozadju! Spremljamo po občilih napade na dr. Kendo in poslušamo po radiju kdaj  imajo in kdaj nimajo vizite na otroški kardiologiji, smo za to da bi prikrili, da nastaja klinika v kliniki. Enim je dovoljeno vse, drugim izven centra ničesar. Koncesije vračajo javnim zavodom, koncesionarji na periferiji izginjajo. Javni zavodi kljub temu, da dobijo denar za programe koncesionarjev ne  zaposlijo novih zdravnikov, posledično je opravljenih vse manj preiskav in bolniki imajo vse slabšo dostopnost do preiskav, čakalne dobe se daljšajo.

Ne vem, če veste, da 10.4.2017 nastopijo v našem e-zdarvju elektronska napotnica. Od tega datuma dalje se bo lahko pacient prijavil sam na določeno operacijo, preiskavo, koloskopijo, preglede ali jih bo naročila sestra iz ambulant pri izbranem zdravniku, pri specialistu ali bom prijavljali bolnike na preiskave zdravniki sami.  Čakalne knjige so na spletu in samo pobrskajte in se dajte na seznam! Kdo bo lahko to storil, le pravi “gigi” stari do 30 let. Za ostalo populacijo in za starejše bo to opravilo zdravstveno osebje.  V  ambulantah je administrativnega dela že sedaj več,  kot je neposredenga dela z bolniki. Časa za bolnike bo še manj, saj sem za izpolnjevanje elektronske napotnice porabila 8 minut. V tem času bi lahko  opravila gastrokopijo naslednjemu bolniku. Čakalna doba bo še daljša, ker z enakim timom in s priznanim  samo polovico ali celo četrtino administrativnega delavca, vsega adminsitrativnega dela ne bo mogoče opravljati in bo delo s pacienti trpelo.  Zato bodo tudi izvidi kasnili. Nazadnej se bo zdravstvena oskrba slabšala,

Ali bo ta elektronski zdravstveni sitem kaj doprinesel bolniku? Ne vemo. Veliko denarja se porabi za digitalizacijo in ga ostaja manj za večje število storitv, za zaposlevanje večjega števila zdravstvenega osebja, da bi bila boljša zdravstvena oskrba. Bo pretok informacij boljši in s tem boljša oskrba bolnikov? Ne vemo. Potrebne bodo prilagoditve zdravstvenega osebja, prilagoditve bolnikov in tudi plačnika. Že sedaj za infomrscijski sitem in administrativna dela porabimo več denarja, kot kot ga nameni plačnik.

Predvsem je potrebno najprej popraviti številne napake v sitemu:

  • kot na primer da Gastromedica sploh ni navedena med izvajalci ultrazvoka trebuha in ph metrije,
  • nekateri izvajalci nismo navedeni da delamo kolsokopije ker so označili ileokoloskopijo, preiskava je ista.
  • potrebno je točno določiti kateri izraz je  pravilen za endoskopski pregled črevesja: koloskopija, ileokoloskopija ali kolonoskopija ker bolniki ki se bodo naročali  ne bodo našli izvajalcev n ne terminov……
  • določiti pravila, kdaj se odjaviti kdaj in kako  sankcionirati tiste, ki se ne odjavijo….

NP GM-05 navodilo za bolnike za ph metrijo in impedanco